ФАЛШИВИ СЪОБЩЕНИЯ ОТ ИМЕТО НА БЪЛГАРСКИ ПОЩИ

02.02.2022

„Български пощи“ ЕАД напомня, че се разпращат фалшиви електронни съобщения от името и/или с логото на дружеството, понякога под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи „награда“ – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса. В много от имейлите фигурира информацията за контакт с „Български пощи“ ЕАД.

В съобщенията се уведомява, че клиентът има пратка /понякога се посочва произволен номер / и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и др., като е необходимо да предостави данни от банкова карта и др.

Съобщенията се изпращат на английски или български език.

„Български пощи“ ЕАД обръща внимание, че не изпраща тези съобщения, не провежда анкети или игри, не раздава награди, не изисква по имейл заплащане on-line на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, както и такса за тази доставка. Дължими цени към Български пощи и държавни вземания се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Томболи и игри, които не са обявени на официалната страница на дружеството, не съществуват.