„Български пощи“ ЕАД отново напомнят, че се разпращат фалшиви електронни съобщения и SMS съобщения от името и/или с логото на дружеството, понякога под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи „награда“ – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса. В много от имейлите и SMS фигурира информация за контакт с „Български пощи“ ЕАД.
В съобщенията се уведомява, че клиентът има пратка /понякога се посочва произволен номер / и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и др., като е необходимо да предостави данни от банкова карта и др.
В други съобщения се иска от клиентите да изпратят копие на документ за самоличност, снимка и др. или да последват линкове.
Разпространява се и измамна схема от името на дружеството с цел събиране на чувствителни лични данни. Рекламното съобщение гласи, че на лотария на символични цени се разиграват стоки от недоставени пратки на клиенти на Български пощи.
Съобщенията се изпращат на български или чужди езици.
В някои от случаите като подател на имейлите и SMS се копира името на Български пощи и електронния информационен адрес на Български пощи [email protected] , който е предназначен само за получаване на имейли. Български пощи не изпраща имейли от адрес [email protected]. Моля клиентите да имат предвид, че не могат да получават автентични съобщения от този имейл адрес.
Препратка в някои съобщения води до копие на сайта на Български пощи, където клиентът се приканва да попълни лични данни. Български пощи обръщат внимание, че адресът на официалния сайт на дружеството е www.bgpost.bg или new.bgpost.bg /за новата версия на сайта, която още е в процес на разработка/. Адреси като www.bgpost.org и всякакви други са измамни. „Български пощи“ ЕАД обръщат внимание, че не изпращат тези съобщения, не провеждат анкети, лотарии с недоставени стоки или игри, не раздават награди, не изискват по имейл или SMS заплащане on-line на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, такса за тази доставка, както и изпращане на копия на документи за самоличност и снимки по електронна поща.
Дължими цени към Български пощи и държавни вземания се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите. Томболи и игри, които не са обявени на официалната страница на дружеството, не съществуват.